vrijdag 8 september 2017

Wat een aparte dag

De dag begon zo normaal, er waren geen bijzonderheden gewoon de dagelijkse taken. Ik was net klaar met mijn dingen en wou mijn laptop gaan pakken om ff de blog te gaan updaten. Opeens komt Mell (collega die op vrijdag en zaterdag werkt) naar mij toe gerend in paniek want er was iets met de voederbak en dode eenden. Ik had echt zoiets van: WTF ik snap er niks van!? Wat bleek, het voer systeem voor de eenden die los lopen (een grote bak die uit zichzelf open gaat in de middag) was dicht geklapt op de eenden. Er waren een stuk of 10 eenden onder gekomen. Dit was woensdag waarschijnlijk gebeurd, wij vonden de eenden vrijdag... 3 eenden waren al dood, 3 eenden vlogen snel weg toen we m open deden en de andere waren zo in shock dat ze bleven zitten. Helemaal besmeurt met brood wat sompig was geworden hebben we ze snel naar binnen gebracht. Ze hebben allemaal medicijnen gekregen tegen de shock om de stress te verlagen. Daarna ze schoongemaakt en ze warm proberen te krijgen. De laatste 3, die waren weg gevlogen, zijn ook gevonden en binnen gebracht. 2 waren er door de tuinman gevangen en de 3e door mij met een geweldige duik op de eend omdat ik geen net had en ze me al een keer was ontsnapt. Gelukkig gaat het nu goed met de beestjes en komen ze er waarschijnlijk wel bovenop.
Voor de watjes onder ons, de laatste foto is van de dode eenden. Als je die niet wil zien moet je niet voorbij de foto kijken.





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten