woensdag 20 september 2017

Meet Tara!

Dit is Tara, een Paradise shelduck of paradijscasarca, Deze damen mist een vleugen en is haar stem kwijt, daarom is ze niet meer welkom bij haar soort genoten en heeft haar partner haar verlaten. Normaal laat deze eend zich door niemand aanraken. Courtenay mond viel letterlijk open toen ze Tara op de grond zag liggen terwijl ik d'r aan t aaien was. Nog nooit heeft ze dit iemand laten doen bij haar dus was het toch wel bijzonder.

Deze eenden hebben prachtige veren en zijn een van de betere ouders onder de eenden. Paradise shelducks form long-term pair bonds, often lasting for life, and defend territories (Williams, Murray (1979)). Deze eenden blijven voor altijd bij elkaar en beschermen hun jong goed. Maar Tara had geen partner meer, maar nu wel. Iedere ochtend komt ze naar me toe gelopen om even gedag te zeggen en ik mag haar altijd oppakken en meenemen, het doet haar helemaal niks.


Ze heeft van mij d'r nieuwe life partner gemaakt en als t kon zou ik d'r zo mee naar huis nemen.

3 opmerkingen: