woensdag 13 september 2017

Duck hunt!

Sommige moeders bakken er gewoon niks van! Deze moeder heeft haar 6 kindjes achtergelaten in het voer hok. De arme eendjes probeerde door het gaas heen te lopen, maar helaas gaan ze dat nooit lukken. Ik kwam langs en zag ze gelukkig waardoor ik ze met veel moeite heb kunnen vangen, om ze daarna mee naar binnen te nemen zodat ze niet van de kou omkomen.
Rechts boven in het hok zaten ze en ik moest ze een paar keer uit de hoek drijven voordat ze in mijn tactisch geplaatste mandje wouden lopen

We hebben nog geprobeerd te moeder te vinden. Door ieder n kuikentje op te pakken en deze vast te houden voor de andere eenden in de hoop dat de moeder ons zou aanvallen, helaas.
Toen ze binnen waren gebracht heb ik een kooitje met warmte lamp voor ze klaar gezet met eten en drinken. Ik pakte de eerste op en wou m in de kooi zetten alleen sprong deze uit mijn hand en rende er vandoor. 😑 Hij is links buiten de foto onder de kooien gekropen dus ik dacht ik blokkeer zijn vlucht route.

Maar ondanks mijn tactisch geplaatste kisten, hier boven deels uitgebeeld, is het beestje me ontsnapt (hij was al lang voordat de kisten stonden naar de andere kant gelopen zonder dat ik t door had). Maar uiteindelijk had ik 'm! ⇓

nu zitten ze allemaal warm en met voldoende eten in hun kooi tot ze oud genoeg zijn om vrij te worden gelaten.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jasper, Wat leuk om dit allemaal te lezen en wat een mooi werk. Ik had niet gedacht dat je met die kleine eendjes zoveel creativiteit, doorzettingsvermogen, tactische inzicht en inlevingsvermogen nodig zou hebben. Dit laatste zowel voor de mensen die eendjes komen brengen als voor de eendjes zelf. Leuk geschreven ook je blogs. Heel veel (leer)plezier en geniet ervan.

    Cheers,
    Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een genot weer deze blog. We genieten er zo van om te lezen wat er allemaal gebeurt daar ginds. Ga er maar fijn mee door 😘

    BeantwoordenVerwijderen