maandag 16 oktober 2017

Palingvis

We hebben bezoekers in onze rivier, sinds kort zien we steeds meer palingen in de rivier. Deze beesten zijn niet het vriendelijkst tegen eenden, sterker nog zij eten de ducklings op. Vandaar dat we ze proberen weg te jagen of te doden. Wat blijkt, sommige zijn misschien beschermt en moeten we die dus niet teveel lastig vallen. Wat jammer nou dat ik er eentje bekogeld heb met keien zodat die op zou rotten. Maar hij zit er nog steeds al is lijkt hij wel wat dood. Eerst heb ik hem met een stok zitten porren in de hoop dat hij uit zichzelf weg zou zwemmen maar helaas. Toen gooide ik een steen naar zijn hoofd. Mensen die mij op snapchat volgen hebben dit waarschijnlijk al gezien 😁. Ik heb ook al geprobeerd er een met een schep te onthoofden alleen de beesten waren wat steviger dan ik dacht. Van Craig mogen we ze niet meer aanvallen, hier dacht Courtenay duidelijk anders over en gaan we gewoon door met het weg jagen van de beesten. Hopelijk kunnen de ducklings nu gewoon rustig in de rivier zwemmen zonder levend opgegeten te worden,Shortfin and longfin eel diagram.
Hier boven zie je de longfin en de shortfin Eel die in de Nieuw-Zeelandse rivieren voor komt. De bovenste in de longfin en deze is beschermt, de onderste, de shortfin, niet. That's it, dat is het hele verschil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten